Skip to content
januari 6, 2012 / EDW

Review: Maybelline Fit Me

Het blijft een uitdaging om een foundation te vinden die goed genoeg dekt en toch niet het gevoel geeft dat je huid dichtgeplamuurd zit en de hele dag naar zuurstof snakt. Maybelline heeft een nieuwe lijn ontwikkeld die hieraan tegemoet wil komen: Fit Me.

De Fit Me-formule heeft een transparante basis en microfijne pigmentmengelingen. Gewone foundations bevatten doorgaans vulstoffen die de glans controleren en
huidprobleempjes verdoezelen. Vaak leidt dit tot een oneffen resultaat met maskereffect. Fit Me bestaat uit lichte ingrediënten die een verzachtend effect hebben op te huid. De pigmentmengelingen garanderen een consistente nuance en een naadloos resultaat.

Het unieke aan Fit Me is zijn basis die bestaat uit een transparant netwerk van polymeren in plaats van maskerende poeders. Het transparante polymeer is van nature rond en
transparant en het verspreidt het licht waardoor de huid een natuurlijk zachte teint krijgt. Bovendien worden de pigmentmengelingen afzonderlijk bereid waardoor een heel precieze kleur ontstaat na het mengen met de transparante basis. Je kan uit wel 12 kleuren kiezen voor de foundation, waardoor het meteen een heel stuk waarschijnlijker wordt dat de kleur echt bij jouw gelaatstint aansluit.

Ik testte de foundation en het bijpassende poeder. De foundation doet zijn werk degelijk: genoeg dekking en toch een lichte formule. Maar wat mij echt kunnen overtuigen heeft is het poeder: licht, matterend zonder een maskereffect of zonder er te gepoederd uit te zien, en de belofte dat mijn make-up mooi blijft zitten, wordt moeiteloos ingelost. Mijn eerdere poeders hebben een geduchte concurrent met dit Fit Me – exemplaar!

Mijn nieuw go-to poeder ziet er zo uit!

 

De producten zijn verkrijgbaar bij de drogisterij en de prijzen zijn zeer redelijk:

VLOEIBARE FOUNDATION  11,99 €*
COMPACT POEDER 11,99 €*
VLOEIBARE CONCEALER  7,99 €*
COMPACTE BLUSH  9,99 €*

* Maximum aanbevolen prijs louter als adviesprijs gegeven.

Geef een reactie

