Skip to content
september 20, 2011 / EDW

review: Redken Argan-6 Oil

Eén van de nieuwe trends in het land van haarverzorging is het gebruik van olie om het haar intens te voeden. Ook Redken blijft niet achter en introduceert in september de ‘Argan-6 Oil’.

Dit product belooft heel wat:

– een zijdezacht gevoel

– bescherming tegen hitte

– ultieme glans

– kroezelcontrole

– intense voeding

– onmiddellijke hydratatie

Een hele waslijst aan beloften. Ik was dan ook benieuwd om de olie zelf uit te testen. Naargelang je precieze verwachting (bijvoorbeeld kroezelcontrole of intense voeding van droog haar), kan je de olie op een andere manier toepassen: het aantal druppels verschilt dan, maar ook de staat van je haar (droog of vochtig) en de inwerktijd.

Ik ging voor glans en bescherming: een tweetal druppels van de olie aanbrengen op vochtig haar en vervolgens stijlen zoals gewoonlijk. Het resultaat was spectaculair: mijn haar is de laatste tijd erg uitgedroogd geraakt door de zon en het gebruik van hitte, maar daar was niets meer van te merken na de toepassing van de Argan olie.

Een andere mogelijkheid is om een aantal druppels van de olie doorheen het haar aan te brengen voor het slapengaan. De olie laat geen vlekken na op het kussen en ’s morgens zijn je haren héél zacht geworden. Je kan de olie dan uitspoelen. Je kan dit ook doen voor het aanbrengen van shampoo: enkele druppels op droog haar, 10′ laten inwerken en vervolgens je haren wassen. Zoals je ziet, biedt de olie heel wat mogelijkheden en oplossingen voor allerlei ‘haarkwaaltjes’. Ik ben alvast overtuigd van de kwaliteit van het product, een aanrader!

2 reacties

Geef een reactie
  1. Peggy Timmermans Visagie / Okt 21 2011 9:50 am

    Ik ben fan van olie voor het haar! Deze moet ik nog proberen, na het lezen van jouw review ben ik benieuwd!

  2. Peggy Timmermans Visagie / Okt 23 2011 9:03 pm

    Deze staat ook nog op mijn testlijst en ik ben erg benieuwd ernaar!

Geef een reactie

