Skip to content
september 15, 2011 / EDW

review: Lush – BIG

Lush is een merk dat ik langzaamaan begin te ontdekken en te appreciëren. Ik was blij verrast door de kwaliteit van de dirty haargel en ik testte graag een volgend product uit. Deze keer neem ik de volumeshampoo van Lush, toepasselijk ‘BIG’ genaamd, onder de loupe.

De shampoo komt in een aangepaste (lees: grote) verpakking met de typische Lush-vormgeving: zwart, stevig, recycleerbaar. Niet meteen opbeurend, maar wel heel herkenbaar. En voor de vrolijke toets zorgt de inhoud dan wel weer.

Het product heeft een heel eigenaardige substantie. Ik moest mijn lachspieren intomen toen ik onder de douche een soort modderig goedje over mijn hoofd uitsmeerde. De geur is aangenaam en de speciale textuur is prima te gebruiken: de klei-achtige shampoo verandert in een schuimend product waarmee je je haar zonder problemen kan reinigen. Je voelt een soort korreltjes in de shampoo zitten, (het zeezout, dat dient om volume toe te voegen aan je haar), maar na het uitspoelen is hier niets van terug te vinden.

Het resultaat? Mijn haar was goed gereinigd, rook lekker en was heerlijk zacht. Op vlak van extra volume had ik hoge verwachtingen, maar die werden niet helemaal ingelost. Ik merkte weinig verschil, maar dat ligt mogelijks aan het feit dat ik van nature al redelijk wat volume in mijn kapsel heb? Wat me wel opviel, was het gemak waarmee ik mijn haren na het wassen kon doorkamen. Meestal gaat dit gepaard met een ontwargevecht, maar na BIG ging dit opvallend vlotter.

Het verdict: een goede shampoo, die een lach op je gezicht tovert en je kapsel zacht en glanzend maakt. Voor véél extra volume heb je echter nog wat andere trucjes nodig, zoals bijvoorbeeld je haar ondersteboven drogen.

Geef een reactie

