Skip to content
juli 14, 2011 / EDW

review: Sanex Dermo Repair

The Insiders, is een mond-aan-mond reclame netwerk, dat voor bedrijven nieuwe producten laat beoordelen. Eén van hun nieuwste campagnes draait om het testen van de Sanex Dermo Repair lijn. Ik kon als beautyblogger deelnemen aan deze testfase, waarvan jullie hier het verslag kunnen lezen.

Een pakketje met de producten uit de huidvriendelijke lijn kwam mijn richting uit: deosprays en -rollers voor de gevoelige en normale huid en ook de bijhorende bad- en douchecrèmes. Een boekje gaf me heel wat informatie over het wat&waarom van de lancering van de Dermo Repair producten. Zo wist ik bijvoorbeeld wel al dat een scheerbeurt of een te warme douche je (oksel)huid kan beschadigen, maar ik had er nooit bij stilgestaan dat er nog heel wat andere schadelijke invloeden zijn, zoals airconditioning, zeep, te strakke kledij,..

Iedere vrouw zal wel al ervaren hebben dat de combinatie van een doeltreffende deodorant en okselontharing niet altijd evident is: irritaties en rode vlekjes zijn vaak het gevolg. Sanex belooft hier verandering in te brengen met behulp van het Activ-Restore Complex met allantoïne. De eigenschappen van deze stof zijn de volgende: verzachtend, anti-irriterend, kalmerend en vochtinbrengend. De deodorant kan dus zonder irritatie gebruikt worden na het scheren en meer zelfs: de deodorant helpt bij het herstel van bestaande beschadigingen.

Ik testte de deodorant en de doucheproducten enkele weken uit en kwam tot de conclusie dat je huid inderdaad zacht en zonder irritaties achterblijft. Bovendien is dit ook gewoon een heel degelijke deodorant wat de “basisvereisten” betreft: een langdurige bescherming tegen transpiratie en geurtjes. Toch heb ik niet het gevoel dat de deodorant revolutionair is: ik heb al eerder deodorants gebruikt (meerbepaald deze voor gevoelige huid) die dezelfde eigenschappen hebben, met name dat ze doeltreffend zijn en toch geen irritaties veroorzaken.

De Sanex Dermo Repair lijn is verkrijgbaar in supermarkten en bij het Kruidvat. De aanbevolen verkoopsprijzen zijn als volgt:

– deosprays: 3,35€

– deo roll-ons: 3,09€

– bad- en douchecrème: 3,29€ voor 250ml en 4,49€ voor 500ml

Geef een reactie

