Skip to content
juni 22, 2011 / EDW

Review: Eucerin verovert mijn hart én badkamer

De apotheek is voor mij geen vaste plaats voor de aankoop van verzorgingsproducten en make-up. Naast de zelfbruiner van Louis Widmer, koop ik er geen make-up of  reinigingsproducten. Dat zal in de toekomst zeker veranderen, nu ik Eucerin ontdekt heb!

Ik mocht een aantal producten testen voor dit merk en ze hebben me stuk voor stuk aangenaam verrast. Zelf bij een gevoelige huid leverden ze fantastische resultaten op. Ik zet mijn favorieten op een rijtje:

AQUAporin ACTIVE lichte textuur

Deze verfrissende verzorging trekt snel in en zorgt voor een soepele huid die langdurig zacht en gehydrateerd blijft aanvoelen. Perfecte formule om tijdens de lente en zomer te gebruiken. Tijdens de koudere maanden schakel ik wellicht over naar de rijkere textuur, maar daar heb ik geen zin in als het warmer is. Een mooie basis om foundation over aan te brengen. Voor een dagje in de zon, zou ik de variant met UV-filters gebruiken.

AQUAporin ACTIVE oogcontourcrème

Na het gebruik van de gezichtscrème, breng ik nog een extra oppeppertje aan: de oogcontourcrème. Deze crème zorgt voor nog meer intense hydratatie op de zeer gevoelige huid rondom de ogen. Ook dit product trekt snel in en je krijgt een zachte, gehydrateerde huid. Persoonlijk zie ik oogcontoourcrèmes meer als een luxe product, dan als noodzakelijke verzorging. Mijn huid heeft genoeg aan een verzorgende dagcrème, maar vrouwen met donkere kringen onder de ogen, fijne lijntjes of een vermoeide blik vinden wellicht een welkome verfrissing in deze aanvulling.

pH5 Handreinigingsolie

Ik had nooit gedacht dat ik lyrisch kon worden over een product om je handen mee te reinigen, maar deze olie heeft daar verandering in gebracht. Vanaf nu is dit mijn vaste handreiniger. Deze milde olie zorgt er niet enkel voor dat je handen niet uitdrogen, zelfs niet bij veelvuldig gebruik (en dat is zeker het geval als je veel met kapsels en make-up bezig bent!), maar maken ze zelfs zachter dan voor gebruik. Ik moest het zelf proberen om het te geloven, maar nu ben ik overtuigd. Als je één product van Eucerin wil kopen om het merk uit te testen, ga dan voor deze reiniger en je zal zien dat alle lof terecht is.

/6329-4994-thickbox/eucerin-dermato-clean-lait-demaquillant-doux-200-ml.jpg

Reinigingsmelk

Milde maar effectieve reiniging van de gevoelige huid. Ik gebruik dit product zowel ’s morgens als ’s avonds om restjes vuil en make-up te verwijderen. De huid voelt erna niet trekkerig of geïrriterd aan, ook niet rondom de ogen. Het product is dus niet revolutionair, maar doet degelijk zijn werk.

Ik heb geen enkel product van Eucerin getest dat ik niet de moeite vond, maar vooral de dagcrème met lichte textuur en de handreinigingsolie hebben indruk gemaakt en ga ik me zeker opnieuw aanschaffen. Ik ben ondertussen ook benieuwd geraakt naar de rest van hun gamma, dus jullie mogen in de toekomst nog wel een review verwachten over dit kwaliteitsmerk!

One Comment

Geef een reactie
  1. Eva / Aug 30 2011 3:47 pm

    Ik ben een grote fan van Louis Widmer producten. Deze zorgen bij mij echt voor een stralende huid!

Geef een reactie

