Skip to content
mei 16, 2011 / EDW

review: Dermalogica Ultracalming Serum Concentrate

Dermalogica, één van mijn favoriete merken voor gezichtsverzorging, lanceerde onlangs een nieuwe lijn. De Ultracalming collectie richt zich op vrouwen met een gevoelige huid. Je kent het misschien wel: roodheid, schilfering, een branderig gevoel,.. en bovendien een grote gevoeligheid voor de meeste make-up en verzorgingsproducten.

Ik testte het Serum Concentrate uit de Ultracalming serie, gebruikt als aanvulling op de Dermalogica Special Cleansing Gel, de vaste waarde in mijn badkamer. Na de Cleansing gel, breng ik zowel ’s morgens als ’s avonds het Serum Concentrate aan, zoals voorgeschreven door Dermalogica. Het product bevat het gepatenteerde Ultracalming Complexdat helpt om gevoeligheid, roodheid en irritaties te verminderen.Bij regelmatig gebruikt wordt de huidbarrière versterkt, waardoor de huid beter bestand is tegen schadelijke invloeden van buitenaf. Het product bevat bovendien geen kunstmatige geur- of kleurstoffen, wat de kans op vervelende huidreacties ook nog eens vermindert.

Mijn bevindingen? Het serum voelt verkoelend aan, wat voor een gevoelige huid zeer aangenaam en kalmerend is. Geen branderig of prikkend gevoel, wat bij andere systemen soms wel zo is (in mijn geval bij het veelgeprezen 3-stappensysteem van Clinique – mijn huid is er duidelijk te gevoelig voor). En na een tijdje merk ik ook dat mijn huid minder reageert op het dragen van make-up: geen trekkerig gevoel meer bij het gebruiken van poederfoundation bijvoorbeeld.Ik ben overtuigd!

UltraCalming™ serum concentrate

Dit product is zeker iets voor jou als je..

–  last hebt van een gevoelige, trekkerige, rode huid

–  make-up en klassieke verzorgingspoducten moeilijk verdraagt

–  gaat voor kwalitatieve producten die zuinig zijn in gebruik

Dit product laat je beter staan als je..

– op zoek bent naar een budgettopper: Dermalogica is niet goedkoop, maar z’n geld wel dubbel en dik waard

– last hebt van een vette huid: het serum is zeer rijk en dit is niet waar een vette huid op zit te wachten

Geef een reactie

