Skip to content
februari 15, 2011 / EDW

review: Dove Visible Effects handcrème

Als kapster hebben mijn handen het soms zwaar te verduren door het veelvuldige contact met water en met allerlei haarproducten. Daarom is een goede verzorging belangrijk, want met droge, trekkerige handen zijn weinig klusjes prettig. Ik hecht dan ook wel wat belang aan een goed hydraterende handcrème.

Dove bracht al een hele reeks ‘Visible Effects’ producte uit waarvan ik heel tevreden ben, zoals de douchecrème. In dezelfde serie is er ook een handcrème berschikbaar, die een zichtbaar mooiere huid belooft. De troef hierbij is het unieke Multi-Layer Complex. Deze technologische innovatie garandeert een voeding van elke laag van je huid.

Dove Handcreme Visible Effect

Bij het uittesten van deze crème werd ik vooraleer aangetrokken door mijn eerdere positieve ervaringen met de Visible Effects lijn, want enkel op basis van de uiterlijke kenmerken trekt deze crème me niet meteen aan. De verpakking springt niet echt in het oog, maar is vooral praktisch. Een hygiënische tubevorm die een goede dosering toelaat, zonder tierlantijntjes of hippe kleurtjes.

Maar waar het me natuurlijk meer om gaat is de werking van het product. Ik ben alleszins tevreden over het onmiddellijke resultaat: gehydrateerde handen zonder dat er een vette film op je huid achterblijft. Ook het effect bij langer gebruik is zoals beloofd: mijn handen voelen zacht en verzorgd aan en ik heb minder last van uitdroging bij veelvuldig contact met water en kleurproducten.

Ik hoop dat Dove ons snel weer verrast met nieuwe producten die eenzelfde ‘Visible Effect’ hebben.

Geef een reactie

