Skip to content
januari 12, 2011 / EDW

review: Maybelline Color Sensational Lipgloss

Toen ik hoorde dat Maybelline een nieuwe serie lipgloss uitbracht, was ik niet meteen overtuigd. Ik vind het namelijk meestal een heel gedoe om met lipgloss te werken: plakkerigheid, een vervelend gevoel, nauwelijks dekking en het is er al af nog voor het er goed en wel op zit. Geef mij dan maar lippenstift. Maar voor deze lipgloss moet ik mijn mening bijsturen.

De lipgloss zit in een strakke, eenvoudige huls met als pluspunt: een dunne, korte applicator met een schuine tip. Ik verkies dit soort applicators, omdat ze toelaten om heel nauwkeurig te werken. Catrice heeft bijvoorbeeld ook een nieuwe serie lipgloss uitgebracht, maar daarvan is de applicator zo onhandig groot dat je halve gezicht vol gloss eindigt. Niet zo bij de Color Sensationals van Maybelline. De naam van de reeks is goed gekozen, want er zijn maar liefst 12 tinten verkrijgbaar. Zowel rustige, nude kleurtjes als gedurfde exemplaren. Voor iedere huidtint en bij iedere outfit is er dus wel een passende nuance te vinden.

Het product zelf brengt vlot aan en smeert gemakkelijk open. Het versmelt als het ware met de tere huid van je lippen. Wat me meteen opvalt is de zeer goede dekking van het product. Ik hou niet van een sheer laagje lippenstift of lipgloss, dan kan ik evengoed mijn kleurloze labello bovenhalen. Color Sensational Lipgloss maakt haar naam waar en geeft je een goede pigmentatie. Nog een voordeel: het product glanst (uiteraard) maar plakt niet. En dit levert bij mij heel wat pluspunten op! Door toevoeging van een fijn poeder is deze formule heel wat minder kleverig dan de doorsnee lipgloss.

De lipgloss droogt je lippen niet uit doordat er honingnectar in de samenstelling zit. Hoewel ik diep vanbinnen een lipstick-girl blijf, zal ik toch wel eens naar deze lipgloss grijpen en dat zegt al heel wat.

Geef een reactie

