Skip to content
december 31, 2010 / EDW

budgettip: Catrice Illuminating Powder

Budgetmerk Catrice brengt om de twee maanden een limited edtion uit, met telkens een ander thema. Het thema dat vanaf januari verkrijgbaar is, heet ‘Urban Baroque’ en de zachte kleurtjes spreken me erg aan.

Ik kon me al het “illuminating powder” aanschaffen, samen met het bijhorende blushpenseel.

Ik ben tevreden van het mooie design: het strakke zwart contrastreert heel sterk met de zachte, poederachtige kleurtjes van deze highlighter.

Ook het penseel kreeg een mooie tekening.

En de highlighter zelf is adorable met al die frisse, speelse kleurtjes die als een mozaïek in het doosje zitten.

Het is dus duidelijk dat het uitzicht van de producten goed zit, maar wat met de kwaliteit?

Het blush/poederpenseel is uitermate zacht en het is sterk afgerond. Hij neemt weinig product op, maar dit vind ik geen nadeel omdat je in dit geval de highlighter kan opbouwen. Het is echt geen zich als je in één veeg knalrode of blinkende wangetjes hebt, maar deze borstel is geschikt voor zijn taak. Ik heb het penseel nog niet gewassen, dus ik weet niet hoe de vorm en zachtheid het reinigen overleven.

De highlighter is zacht en gemakkelijk op te bouwen. De verschillende kleurtjes die je in het doosje ziet, mengen zich mooi tot een oplichtend poeder, waarmee je bepaalde punen in het gelaat extra in de verf kan zetten. De jukbeenderen en het wenkbrauwbot worden aangestipt en vragen zo wat meer aandacht. Ik denk wel dat de highlighter vooral geschikt is voor vrouwen met een lichte huid. Bij een gebronsde of donkere huid grijp je beter naar een ander product.

Ik betaalde 4,49€ voor de highlighter en slechts 4,59€ voor het poederpenseel.

De conclusie: een aantrekkelijk product voor een zeer aantrekkelijke prijs!

Geef een reactie

