Spring naar inhoud
december 19, 2010 / EDW

review: Dove Intense Repair Therapy

Vrouwen (en sommige mannen) hebben heel wat over voor het perfecte haar. Frequent stylen, krullen met de krultang, ontkrullen met de stijltang, brushings, kleuringen en permanenten,… noem maar op. Maar al deze behandelingen brengen vaak beschadiging van het haar met zich mee, zeker bij herhaaldelijk gebruik. Uit onderzoek blijkt het volgende:

  • 43% van de Belgische vrouwen is dagelijks meer dan 10 minuten bezig met hun haar.
  • 54% van de Belgische vrouwen wil niets laten voor mooier haar.
  • 91% kamt of borstelt het haar dagelijks.
  • 45% gebruikt ten minste een keer per week een stylingapparaat.
  • 55% kleurt het haar ten minste een paar keer per jaar.
  • 56% draagt elke week wel een strak elastiekje of klem in het haar.
  • Een derde van de vrouwen denkt dat hun haar niet is beschadigd.
  • 65% van de Belgische vrouwen geeft aan tevreden te zijn met hun haar, toch denken zeven van de tien vrouwen dat hun haar in enige mate is beschadigd

Heel wat vrouwen zijn zich zeer bewust van de beschadigde staat van hun haren, maar het is niet altijd voor de hand liggend om hier wat aan te doen. Zeker als je je stylingroutines niet wil bijsturen. Dove lanceerde dit jaar de ‘Intense Repair Therapy’ lijn om hierop een antwoord te bieden. Ik was alleszins benieuwd en ging de producten testen.

Wat me vaak ergert aan reclame over behandeling van beschadigd haar, zijn de onrealistische claims, zoals ‘herstelt gespleten haarpunten’. Nu kan je door gebruik van bepaalde producten en bepaalde manieren van styling deze haarpunten meer of minder laten opvallen, maar ze zijn niet te herstellen. Dove maakt bij mij dus al een goede beurt door deze belofte niet te maken.

In de ‘Intense Repair Therapy’ lijn zitten voorlopig vier producten: een shampoo, een conditioner, een masker en een masker+conditioner.

Dove Hair

Allereerst ging ik aan de slag met de ‘Intense Repair Shampoo’. Ik vind het vooral belangrijk dat een shampoo goed reinigt en dat dit gebeurt op de minst agressieve manier. Dit is het geval bij de Intense Repair Shampoo, maar evengoed bij heel wat andere shampoos waarbij niet de nadruk op herstel ligt. Niets mis met dit product, maar ook geen echte meerwaarde.

De Intense Repair conditioner, verzorgings- en herstellend masker hebben me meer kunnen overtuigen. Bij elk van deze producten merkte ik dat mijn haar minder broos was na het gebruik ervan. Beter gewapend dus tegen schadelijke invloeden van buitenaf en dit effect is al snel merkbaar. Ik moet wel zeggen dat ik weinig verschil in resultaat zie tussen de drie producten onderling. Ik vind ze dus geen aanvulling op elkaar, maar eerder een vorm van gebruiksgemak: je kan de formule kiezen die je het meest aanspreekt. Liever snel-snel onder de douche, dan kies je de conditioner of het 1 minuut verzorgingsmasker. Uitgebreid de tijd nemen om te relaxen en te pamperen? Ga dan voor het herstellend masker.

Plaats een reactie