Skip to content
december 2, 2010 / EDW

producten 2010: flops

Gisteren konden jullie al lezen wat mijn topproducten zijn voor 2010. Maar helaas wordt er ook veel minder goede kwaliteit op de markt gebracht en dat is niet altijd enkel het geval bij de (zeer) goedkope merken, hoeveel veel vrouwen dit nog steeds denken. De toppers toonden al dat een product niet superduur hoeft te zijn om goed te werken (denk maar aan het oogschaduwpalette van Catrice) maar het omgekeerde geldt ook: een duur product is niet noodzakelijk een kwalitatief goed/beter alternatief.. Ontdek welke make-up me dit jaar niet heeft kunnen bekoren:

FLOPS  2010

4. Catrice – Mineral Compact Powder

Hoewel heel wat bloggers wild zijn van dit product, kon het mij niet bekoren. De kleuren geven al snel een vaal effect op je huid en bovendien is ook de textuur te weinig luchtig. Het is natuurlijk een topper op vlak van betaalbaarheid, maar dat maakt het gebrek aan kwaliteit niet goed voor mij. Jammer, want het zou een mooie aanvulling kunnen zijn in het doorgaans kwalitatieve gamma van budgetreus Catrice.

3. Hema – oogreiniger

In één woord: verschrikkelijk. Een absolute flop op heel wat vlakken: een zeer vette emulsie, een lelijk design en het laat heel wat viezigheid achter op je huid. Geef een euro meer uit en koop de zeer degelijke oogreiniger van Nivea (zie review en tops van 2010).

2. Chanel cake eyeliner

In een eerdere review op deze blog kon je al lezen hoe teleurstellen deze eyeliner is. Een heel mooi design en in het doosje lijken de kleuren prachtig maar…  deze eyeliner doet zijn werk niet en voor die prijs is dat een tweede positie in de flops-van-2010 meer dan waard!


1.  Yves Rocher – volume mascara wimperspreiding

Ook dit product heb ik uitgebreid besproken en jullie weten het dus wellicht al: ik vind de kwaliteit van dit product belachelijk slecht. Voor enkele euro’s meer heb je een goede mascara (bijvoorbeeld Nivea, zie verder), voor enkele euro’s minder heb je ook een goede mascare (bijvoorbeeld volumemascara van Catrice). Ik zie werkelijk geen enkele reden om dit product aan te raden. Tenzij je verslingerd bent aan de roze kleur, want ik geef toe.. de huls is best leuk🙂

Geef een reactie

