Skip to content
augustus 11, 2010 / EDW

review: Dermalogica special cleansing gel

Tijdens mijn opleiding make-up werd sterk benadrukt hoe een gezonde, goed gereinigde huid dé onontbeerlijke basis vormt voor een mooie opmaak. Veel mensen zweren bijvoorbeeld bij het 3-stappensysteem van Clinique, maar daar werd mijn huid zeer trekkerig van. Ik ging dus op zoek naar een geschikter alternatief…

Op mijn zoektocht kwam ik in aanraking met Dermalogica. De filosofie achter deze producten sprak me meteen aan: de ontwikkeling gebeurt in het The International Dermal Institute op basis van wetenschappelijke inzichten en  Dermalogica probeert niet schattig, trendy of luxueus te zin maar gaat voor een no-nonsense aanpak die zich enkel richt op wat écht telt: de beste verzorging voor je huid.

Special Cleansing Gel

Ik was dan ook razend benieuwd (en behoorlijk kritisch) bij het uittesten van deze verzorgingslijn. Ik heb de ‘Special Cleansing Gel’ geprobeerd en ik kan enkel in superlatieven spreken over dit product. De reinigingsgel voelt en ruikt heel aangenaam, hij schuimt goed maar niet overdreven en vooral: mijn huid blijft grondig gereinigd achter zonder enig spoor van trekkerigheid. Dat gevoel van hydratatie blijft trouwens lang duren. Bij dagelijks gebruik voel ik de toestand van mijn velletje merkelijk verbeteren, wat een enorme troef vormt voor het aanbrengen van make-up.

Het enige minpuntje dat ik kan bedenken is de kostprijs. Dermalogica speelt in het segment van de high-end merken en dat brengt natuurlijk een kostenplaatje met zich mee. Maar aan de andere kant: je kan verzekerd zijn van de werking en de zuiverheid van de producten en het resultaat is daardoor echt spectaculair. Een absolute aanrader wat Etoile betreft !

Alle informatie over deze producten en hun beschikbaarheid vind je op http://www.dermalogica.be

One Comment

Geef een reactie
  1. Marie-Renee de Bruijn / Mrt 24 2011 11:22 pm

    hallo, ik gebruik nu ook al 2 jaar dermalogica en vroeg me af of je al ervaring hebt met d egoedkopere maar ook natuurlijke producten van yves rocher?

Geef een reactie

