Skip to content
juni 8, 2010 / EDW

gastrecensie: Protect & bronze

“Al na de eerste uurtjes zonnebaden een bruinboost”, belooft Nivea met zijn nieuwe zonnecrème “Protect & Bronze”. Ik – steevast de bleekste van eender welk gezelschap – voelde me meteen aangesproken, want goed beschermd zijn en toch snel bruin worden, dat klonk me als muziek in de oren. De zonnecrème is beschikbaar met verschillende factoren (10, 20, 30 en 50), ik koos voor 20. Crème in de koffer en hop, op naar Spanje!

Goede punten voor de textuur van deze Protect & Bronze: je smeert de crème makkelijk uit en hij voelt niet vet aan. De geur vind ikzelf iets minder aangenaam, hij ruikt wat chemisch. Hoopvol lig ik aan strand en zwembad, om de zoveel tijd en na het zwemmen breng ik weer een flinke laag zonnecrème aan.

Maar…na enkele dagen moet ik tot mijn spijt vaststellen dat deze crème toch wel vooral veel Protect en weinig Bronze is. Ligt het aan mijn huid die sowieso moeilijk bruint?  Waren mijn verwachtingen te hoog gespannen? Het positieve is dat ik niet ben verbrand, en oké, ik ben uiteraard wel gebruind, maar of ik nu echt sneller of meer gebruind ben dan tijdens andere vakanties, daar ben ik niet van overtuigd. Je hoeft wat mij betreft dus niet meteen naar de winkel te hollen voor deze zonnecrème…

Kwaliteit product: 2,5/5 (wel goed beschermd, maar niet sneller gebruind)

Gebruiksgemak: 5/5

Verpakking: 3/5 (niets bijzonders)

Prijs: 14,99 euro voor 200 ml

totale score: B

auteur: Karlien van http://www.rent-a-linguist.com

Geef een reactie

