Skip to content
mei 10, 2010 / EDW

budgetbeauty: lippenbalsem

Lippenbalsem bestaat er in oneindig veel geurtjes, kleurtjes en prijsklassen. Maar degelijk hoeft niet altijd duur te zijn. Hieronder een aantal reviews van budgetbalms!

Laten liggen:

– de lippenbalm van Het Kruidvat. De balsem geeft nauwelijks kleur af (hoewel de verpakking een mooie roze parelmoeren tint belooft) en blijft heel slecht zitten. Je doet er geen kwartiertje mee, want dan is het alweer tijd voor een nieuwe laag. Niet duur, maar ook niet mooi of zeer doeltreffend.

Grabbel mij mij:

–     de lippenbalm van Vaseline met Aloë Vera. Als je in Het Kruidvat de bovenstaande lippenbalm hebt laten liggen, wandel dan een meter verder en neem dit leuke pocketsize doosje mee naar huis. De heerlijke geur, superzachte verzorging en het kleine prijsje zijn een schot in de roos. Het enige nadeel is dat de balm niet in een lippenstiftvorm geleverd wordt, maar in een potje waar je met je handen de balm moet uitnemen.


–  de doorzichtige lippenbalm in lippenstiftvorm van Hema/Miss Helen. Geen geld, geen gedoe. Deze rechttoe-rechtaan lippenstift hydrateert goed en that’s it.  Geen speciale geur of kleur, maar simpelweg zeer basic verzorging.

– de alomgekende labello blijft het haantje de voorste in de budgetcategorie. Geur, kleur, smaak en een onverwoestbare reputatie voor zo’n 2,5 € maken van dit product een terechte topper.

https://i1.wp.com/fr.labello.be/media/3/12060303515920/pcks_cherry_fr.png

Laat het geld rollen:

– De lipbalm van Louis Widmer met UV-bescherming, verkrijgbaar bij de apotheker, is de Rolls Royce onder de verzorgende lippenstiften.

One Comment

Geef een reactie
  1. Karlien / Mei 13 2010 6:54 pm

    De lippenbalm van Louis Widmer heb ik gekregen bij een dagcrème van Louis Widmer, en ik vind die persoonlijk niet goed: hij ruikt niet lekker (maar is ook niet geurloos – dus hij stinkt eigenlijk), laat een vreemde smaak na en hydrateert niet naar behoren (geheel in tegenstelling tot de dagcrème, die is een aanrader: “fluide hydratante” met factor 6) Zodra mijn Duitse biolipsticks (die ook onvoldoende hydrateren) op zijn, koop ik enkel nog blauwe labello’s! Ik heb ook een kersenrode en lichtroze labello, en die geven inderdaad wel kleur, maar hydrateren nog altijd niet zoals de blauwe – vind ik althans. Ik heb van labello eigenlijk al zowat alle kleuren gehad (ook milk & honey – een gele, en green apple of zoiets), maar blauw blijft de topper. Ook niet kopen: de lippenbalsem Fresh Vanilla van H & M: smaakt niet naar vanille, en hydrateert ook alweer niet genoeg. Twee keer fout! Ah, en laat je ook niet verleiden door het mooie doosje van de Rosebud Salve: het is al eeuwenoud en blijkbaar zweren miljoenen huisvrouwen erbij. Ok, misschien helpt het op baby’s billetjes (waarvoor het volgens de verpakking ook kan dienen), ik vind het op mijn lippen maar zozo. Enfin, als al deze spullen op zijn (over tien jaar of zo), koop ik enkel nog blauwe labello. Hoewel dat doosje van die Vaseline hierboven mij ook aanspreekt..There we go again..

Geef een reactie

