Skip to content
mei 9, 2010 / EDW

Review: MAC mineralize foundation

De ‘Heilige Graal’ onder de make-upmerken lijkt tegenwoordig MAC cosmetics te zijn. Deze cosmeticagigant, het professionele zusje van Estée Lauder en Clinique, is alomtegenwoordig in beautyland en wordt overal de hemel in geprezen. Terecht? Ik testte alvast de foundation uit. Dit waren mijn ervaringen:

– een grote troef van de MAC-winkels is dat ervaren visagisten ter beschikking staan om de ideale foundation voor jouw huid uit te zoeken. Geen overbodige luxe, als je bedenkt hoeveel kleuren en texturen er op de markt zijn. Foundation is een stap in de maquillage die vaak de mist in gaat en dat valt héél erg op: verkeerde kleur (de benidormvariant van jouw bleke velletje), het maskereffect door een verkeerde manier van aanbrengen of een verkeerde textuur voor jouw huidtype, .. noem maar op. Dit heb je alvast niet voor bij MAC.

mijn kleur: NW 20
Mineralize Foundation SPF 15 mijn textuur: Mineralize Foundation  SPF 15

– al deze professionaliteit heeft natuurlijk zijn prijs. De foundations van MAC zijn niet goedkoop. Ik betaalde zo’n 30€ voor mijn foundation, wat toch genoeg is. Bovendien is de manier van aanbrengen een stuk gemakkelijker met de gepaste borstel. Dit geeft opmerkelijk egalere resultaten, maar de borstel in kwestie heb je ook niet mee naar huis onder de 25€.

MAC 130 short duo fibre

– En dan, het finale verdict: is de foundation al dit geld waard? Het antwoord is volmondig ja. De perfecte tint, de juiste textuur en de gepaste methode zetten je al in de juiste startpositie. Eens aangebracht, blijft de foundation mooi zitten zonder een maskereffect te creëren, zonder streperig of vlekkerig te zijn en zonder je huid uit te drogen.

– Mijn variant, de Mineralize foundation, is er ééntje voor de droge huid, waardoor hij geen olie absorbeert. Ik kan dus niet oordelen over hoe dit product het glimmen tegengaat.


kwaliteit: 5/5

verpakking: 4/5

gebruiksgemak: 3/5 – aanbrengen vraagt het juiste materiaal

prijs: 3/5

totale score: A


Geef een reactie

