Skip to content
april 26, 2010 / EDW

ja ik wil… …er fantastisch uitzien op mijn huwelijksdag! Deel I.

Een tijdje geleden hoorde ik dat Nele eind juni in het huwelijksbootje treedt.

De ideale gelegenheid om eens te horen wat er allemaal bij de organisatie van een bruiloft komt kijken op vlak van kleur, stijl, kapsels en make-up! Nele is zo sympathiek om ons regelmatig verslag uit te brengen van haar ervaringen als bride to be.

Amaai de tijd gaat snel! Het lijkt soms nog gisteren dat ik het lumineuze (en zeer spontane) idee kreeg om Tim te vragen of hij toch niet met mij zou willen trouwen. Nu, 7maand later, wordt onze hele dag bijna bepaald door dat impulsieve idee van 20 september.
Elke dag bedenken we wel iets dat we nog moeten vastleggen, regelen, zoeken.
Omdat we beiden niet zo houden van voorgekauwde formules hebben we zo veel mogelijk onze eigen stempel willen zetten op ons huwelijk.
Van bij het begin af aan wist ik al zeker dat ik geen trouwjurk zou vinden in de huwelijksboetieks. Naast de slagroomtaart-look van de meeste jurken vielen de prijzen me ook nogal tegen. Een maandloon en zelfs meer, voor een jurk die je slechts 24uur draagt en die enkele jaren later gepromoveerd wordt tot de favoriete janetten-look van je echtgenoot of kinderen tijdens de drie zotte dagen van carnaval… Al snel nam ik mijn schetsboek bij me en probeerde wat ik wou op papier te zetten. Na enkele uurtjes tekenen wist ik perfect hoe mijn jurk eruit zou moeten zien en kon ik op zoek gaan naar stof, draad, … en – tenzij mijn kleed vol rode stippen mag staan- een goeie stikster.
Al heel snel kwam ik uit bij een naaiatelier uit de buurt die enthousiast mijn schetsen bekeek. Enkele maanden later kozen we mijn stoffen (zonder rode stippen) en aanstaande woensdag mag ik gaan passen…

wordt vervolgd…

Geef een reactie

